Градоначелник Лознице Видоје Петровић упутио је председнику Србије Борису Тадићу, допис у којем градска управа наводи да су неприхватљиве промене понуђене Нацртом просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора државног пута првог реда број 21 Нови Сад - Рума - Шабац и државног пута првог реда број 19 Шабац - Лозница. - Веома смо изненађени понуђеним нацртом просторног плана који дефинише путни коридор Нови Сад - Рума - Шабац - Лозница. Закон о просторном плану Републике Србије донет је 23. новембра и према његовим одредбама до Лознице је планиран аутопут. То је државни пут првог реда који би требало да има укупно четири саобраћајне траке, по две у оба смера. Међутим, према нацрту просторног плана нуди се решење по којем ће од Шапца до Лознице ићи магистрални пут чија ће ширина бити укупно 11,4 метра, док је од Новог Сада, преко Руме до Шапца ширина пута 20,40 метара. Ми смо упутили допис и обрађивачу и председнику Националног савета за инфраструктуру Борису Тадићу, у којем смо изразили неслагање Лознице и указали на све последице које би овакво решење имало не само за наш град већ и за добар део Мачве, цело Подриње, Рађевину и Азбуковицу - каже Видоје Петровић, у тексту који данас објављује ‘'Блиц''. Имајући у виду да је ово важан путни коридор који повезује општине и градове западне Србије, који је веза са Републиком Српском и источним делом Босне и Херцеговине, Петровић је подсетио обрађивача и све одговорне, да град Лозница већ годинама представља у много чему пример добре праксе и да има озбиљне инвестиционе потенцијале.- Учинили смо много тога и сада је држава на потезу. Јасно је да је инфраструктура услов број један за привлачење домаћих и страних инвеститора. Указали смо да је Лозница највеће налазиште руде „јадарит" у Европи, да је позната аустралијска компанија до сада у овај пројекат уложила 10 милиона долара, да ће само у овој години бити уложено 27 милиона долара и да је у плану да пројекат буде завршен до 2014. године. Лозница има капацитете којима може битно да унапреди привреду и економско стање не само у свом крају већ у читавом делу западне Србије. Зато указујемо да је овакво решење за Лозницу неприхватљиво. Искрено се надамо да ће наш апел и наше неслагање, као и примедбе са довољно аргумената, наићи на разумевање јер је данас у Шапцу заказано представљање Нацрта просторног плана где ћемо такође указати на све примедбе које имамо - додаје градоначелник Лознице. Он објашњава да је на карти која представља нови путни коридор од Новог Сада до Лознице планиран пут исте ширине као од Новог Сада до Шапца, али да је у нацрту који детаљније описује овај пројекат видљива велика разлика. До Шапца су планиране четири саобраћајне траке, ширине која је знатно већа у односу на ону до Лознице где су планиране само две траке са засторима, попут бициклистичких стаза са стране, укупне ширине 11,4 метра.
- Ми смо благовремено у мају прошле године упутили допис пре усвајања закона, као кровног решења, и закон је оставио могућност да се кроз генерални и просторни план то може урадити. Зато очекујемо да ће наше примедбе уз подршку председника Националног савета за инфраструктуру и Републичке агенције за просторно планирање бити прихваћене - поручује Петровић.
- Ми смо благовремено у мају прошле године упутили допис пре усвајања закона, као кровног решења, и закон је оставио могућност да се кроз генерални и просторни план то може урадити. Зато очекујемо да ће наше примедбе уз подршку председника Националног савета за инфраструктуру и Републичке агенције за просторно планирање бити прихваћене - поручује Петровић.