Упућивањем Иницијативе за корекцију актуелне политике формирања цена комуналних производа и услуга Влади Републике Србије, СКГО је још почетком 2009. године указала на то да континуиран раст цена енергената на светском тржишту није компензован од стране државних органа одговарајућом корекцијом политике цена производа и услуга ЈКП. Анализе које су обављене у градовима и општинама указују на то да су цене комуналних услуга економски неодрживе и да је то кључна препрека за очување и унапређење квалитета комуналних система.
Први корак у решавању овакве ситуације треба да буде укидање Уредбе о поступку привремене обуставе преноса трансферних средстава из буџета Републике Србије јединици локалне самоуправе. СКГО сматра да би истовремено са укидањем спорне Уредбе требало приступити доношењу Стратегије реформе јавних комуналних предузећа, која би, између осталог, требало да се бави и системским дефинисањем методологије формирања цена комуналних призвода и услуга.
У складу са наведеном Уредбом, дозвољена је корекција цена комуналних услуга у складу са пројектованом стопом инфлације за годину за коју се доноси програм пословања предузећа, при чему се не узима у обзир раст цена улазних параметара (гаса, мазута), док би евентуална једнострана корекција цена комуналних услуга од стране локалних власти довела до привремене обуставе преноса трансферних средстава. Овакав приступ за последицу има пословање великог броја ЈКП са губитком, што доводи до обарања нивоа квалитета услуга.
СКГО скреће пажњу на неопходност системског дефинисања методологије формирања цена производа и услуга јавних комуналних предузећа, која ће уважити принцип покрића свих трошкова њиховог пословања и омогућити развој комуналног сектора и инвестирање у инфраструктуру. Овакав приступ мора да подразумева и доношење одговарајућих пратећих мера социјалне политике на локалном нивоу, којима ће се омогућити приступ основним комуналним производима и услугама домаћинствима са нижим примањима.