Градња пруге Ваљево-Лозница би требало да буде настављена 1. септембра, јавља Б 92. За завршетак пруге потребно је 276 милиона евра, док ће новчани део српског учешћа за градњу пруге морати да буде обезбеђен у државном буџету за 2012. Због недостатка средстава градња пруге Ваљево-Лозница прекинута је 2000. године. Сада се овај пројекат према постојећој документацији наставља из руског кредита. "То је аранжман Владе руске федерације и наше Владе. Предрачунска вредност је негде око 258 и по милиона евра", каже Милан Максимовић, директор Дирекције за инфраструктуру ЈП "Железница Србије". Пројектом је предвиђено да електрифицирана пруга дужине 68 километара има пет железничких станица, да се њоме возови крећу брзином до 120 километара на сат, а да годишњи промет буде 800.000 путника и 3,5 милиона тона робе. "Негде 225 укупно има вештачких објеката од тога 69 мостова у дужини од четири километра и 19 тунела у дужини од 10 километара", каже Максимовић. Пруга је саставни део европског коридора 10, тако да скраћује железничке путеве према околним земљема. "Постоје договори са Републиком Српском, односно Босном и Херцеговином да се пруга продужи до Тузле, пошто нас такође повезује са Хрватском и Словенијом чиме бивши југословенски процтор постаје место за економску сарадњу", каже Јован Тодоровић, председник Скупштине града Лозиница. Пролазиће долинама Обнице и Јадра, па ће, надају се мештани и овај крај мало оживети. . Наставак радова најављен је за 1. септембар и процењује се да ће трајати две године. Пруга је названа "ратна" јер су све послове грађевинаца на траси увек прекидали оружани сукоби. Најпре је француски инвеститор пред Први светски рат добио концесију и почео изградњу, али га је зауставио први глобални сукоб. Уочи почетка грађанског рата у СФРЈ, тадашњи српски премијер Драгутин Зеленовић поставио је камен темељац, али су градилишта напуштена због рата. Треће напуштање градилишта уследило је у пролеће 1999. године због почетка НАТО бомбардовања.