Пруга Лозница - Ваљево је пројекат за који постоји комплетна документација. Очекује се да уговор за финансирање наставка изградње буде потписан у другој половини априла, а да радови почну на јесен, с обзиром на то да ће новчани део српског учешћа за градњу пруге морати да буде обезбеђен у државном буџету за 2012. годину.
- До сада је урађено око 40 одсто послова на прузи, и то на најтежој деоници, од Ваљева до Осечине, а у досадашњу изградњу пруге уложено је око 50 милиона евра. Од Осечине према Лозници радови би требало да иду много брже, јер су предвиђена само два тунела на тој деоници пруге .Поред руске и домаће грађевинске индустрије, на градњи пруге ангажовали би се и капацитети металског комплекса. Груба рачуница је да би на градилиштима било ангажовано неколико хиљада радника. На траси има 20 тунела укупне дужне 10.175 метара, односно 15 одсто пруге је у тунелима. Најдужи тунели су Попаре (1.991 метар), Трифковић (1.719) и Јовања (1.600), на делу од Ваљева до Осечине. Сви тунели су или потпуно завршени или пробијени. Изграђена је већина од 69 мостова, од којих је 57 железничких, као и 15 друмских. Практично, у последњој деценији прошлог века завршено је, сем постављања шина, око 22 километра пруге - објашњава Илић. Пројектом је предвиђено да пруга дужине 68 километара иде долинама Обнице и Јадра, да има пет железничких станица, да буде електрифицирана, да се њоме возови крећу брзином до 120 километара на сат, а да годишњи промет буде 800.000 путника и 3,5 милиона тона робе. Радови на овом подухвату напуштени су након петооктобарских промена 2000. због процене локалне и републичке власти да то није приоритет за Колубарски округ и Србију. Иначе, по пројекту, пруга је саставни део европског коридора 10, као и јужне савске магистрале од Словеније преко Хрватске и Републике Српске до Србије, а кад буде завршена биће скраћени и железнички путеви западне Србије ка Бару, Македонији и Грчкој за 190 километара, за јужну и југоисточну Србију за 160 километара, за Бар 170 километара, Краљево 140, а за Сталаћ 60 километара.