- Положај жене у савременој српској породици још увек је патријархалан, она је експлоатисана у породици и биолошки,и здравствено, и социјално,и економски, резултат је једног истраживања, па је утолико манифестовање мартовског пројекта у Лозници ''Свет жена'' један врло креативан допринос у приказивању домаће и светске жене у даљој родној равноправности, навела је народна посланица Мирослава Пејица, отварајући овогодишњи циклус ''Света жена''. Први програм био је посвећен изложби цртежа ''Њујорк'' сликарке Вере Божичковић - Поповић.
- Ако је Мића Поповић био покретач промена у нашој социјалистичкој ери после педесетих година прошлог века онда је његова супруга Вера, повучена у себе копала унутар једног система ликовног језика као кртица тражећи најјаче елементе којима ће исказати духовност и свој однос према времену у којем је живела. Као члан чувене ''Задарске групе'', прве слободне академије у нашој бившој земљи, Вера Божичковић-Поповић била је један од носилаца аутентичног ликовног говора у енформелу који је (искључивим изразом боја без ликовног приказа предмета)вредносно управо она утемељила, рекао је ликовни критичар Срето Бошњак,лични пријатељ Поповића више од пола века. Цртежи из циклуса ''Њујорк'' су инспирација Америком где су осамдесетих година боравили, али не оном Америком високих зграда,већ смислом да у црно-белој техници, у њеној смисаоној димензији ти планови једноставно живе и дишу.